En liten body

När jag beställde annat från So Sew Me hittade jag även ett gratismönster på body i stl 44-56. Det passade utmärkt eftersom min kollega precis har fått barn, så jag sydde en body i stl 56 åt hennes tös. Jag ska lämna över den till henne nu i veckan när de har landat lite, tjejen är bara en vecka gammal än. Tyget är resterna från inköpet på Tygfabriken i Huskvarna.

Det var lite roligt att sy en body, jag hade inte gjort det innan jag hittade detta mönster. Det går åt oväntat mycket muddväv för ett så litet plagg insåg jag. I princip bandkantar man ju alla sidor så det är ju inte så konstigt egentligen. Sen fick jag hålla tungan rätt i mun när knapparna skulle placeras ut. Det är lätt att det blir lite snett, och bara någon mm åt fel håll syns och märks på ett så här litet plagg. Sen visade det sig att det inte alltid var lätt att få dit knapparna på rätt håll heller. 🙈 Tur man har avbitartång hemma. Eftersom det är sommar nu så gjorde jag en kortärmad variant av den (mönstret hade bara lång ärm), så jag fick chansa lite på hur långa ärmarna skulle vara för att bli lagom. Det ser bra ut nu tycker jag, så jag hoppas att det passar när den är på också. Just nu är den antagligen för stor, men hon får väl ha den i höst med en kofta över om det behövs.

Lämna en kommentar